Zaaldienst instructie

Begin van de speelavond:
Het team, of één van de leden van dat team, dat een wedstrijd heeft om 19 uur en ingedeeld is voor de zaaldienst heeft de volgende taken:

1. Aanwezig zijn in de sporthal om 18.45 uur
  2. De Nevobokoffer ophalen bij de zaalbeheerder (Dienst voor de Sport), zodat teams zo snel mogelijk een DWF-formulier, clipboard en pen kunnen pakken.
  3. Helpen bij het openen van het materiaalhok en -brug en er voor zorgen dat het scheidingsnet wordt uitgehangen in het midden van de hal.
  4. Ervoor zorgen dat de teams de netten direct om 19:00 uur opzetten en dat de scheidsrechters de wedstrijd zo snel mogelijk starten. Dit om te voorkomen dat de late wedstrijden niet uitgespeeld kunnen worden.

Einde van de speelavond:
Het team, of één van de leden van dat team, dat een wedstrijd heeft om 21:00 uur en als laatste de wedstrijd heeft afgerond is aangewezen om de late zaaldienst te doen met de volgende taken:
  1. Er op toe zien dat het thuisspelende team het veld afbreekt en dat er geen volleybal benodigdheden in de zaal achterblijven.
  2. De zaalbeheerder benaderen om de materiaalbrug te laten zakken.
  3. Zorgen voor het opruimen van het scheidingsnet.
  4. Controleren van de inventaris van de Nevobokoffer. Geef het door aan de wedstrijdsecretaris indien      er iets ontbreekt (DWF-formulieren, clipboards, pennen, wedstrijdschema, scheidsrechterslijst)
  5. Lever de Novobokoffer in bij de zaalbeheerder.

Het is duidelijk dat de zaaldienst hierdoor niet meer zelf kan invallen als scheidsrechter, maar op onze thuisspeelavonden zou dit niet fout moeten gaan, omdat iedereen ingedeeld is voor een scheidsrechtersbeurt. De overige wedstrijden in onze hal zijn van andere verenigingen en zijn dus niet onze taak.

Om het team dat als laatste klaar is met de wedstrijd te helpen is het fijn dat andere teams al zo veel mogelijk de hal hebben opgeruimd.

We hopen dat iedereen zich bewust is van zijn taak en ook dat iedereen, niet alleen de zaaldienst, zich verantwoordelijk voelt voor het reilen en zeilen in de hal tijdens de wedstrijden. De thuisspeelavonden zullen van een leien dakje gaan J.

Nog even ter herinnering:
De aanvoerders zorgen ervoor dat de juiste code voor de scheidsrechter wordt ingevuld in het DWF. Alléén bij de Nevobo geregistreerde scheidsrechters mogen als scheidsrechter opgevoerd worden (de actuele lijst zit in de koffer). De scheidsrechters moeten de uitslagen direct na afloop van de wedstrijd invullen in DWF (ook al is de wedstrijd afgebroken om een bepaalde reden).
Sportcentrum Van Hogendorphal
Van Hogendorpstraat 921