Info

Xenon is een Amsterdamse vereniging, opgericht in 1964 door een aantal vrienden. Onze thuishal is de Van Hogendorphal tegenover het Westerpark in de Staatsliedenbuurt. We zijn een competitiespelende vereniging met zowel heren- als damesteams.

Xenon heeft, als competitie spelende vereniging, de ambitie om met 5 heren- en 5 damesteams in de NEVOBO competitie te spelen. De instroom van recreanten wordt door ons gezien als een welkome kweekvijver voor de competitie spelende teams. Na 3 proeftrainingen wordt besloten of de nieuwe mensen voldoende potentie hebben om bijvoorbeeld binnen 1 of twee jaar toe te treden tot een van de competitie spelende teams. Recreatief meetrainen kan altijd zolang er maar voldoende aansluiting is bij de bestaande trainingsgroep.

Na afloop van de training is er gelegenheid om in de gezellige bar te genieten van een hapje, sportdrankje of een lekker biertje.

We staan voor sportiviteit, maar zien de vereniging ook als een bindmiddel die voor onze leden een vluchtheuvel kan zijn om in een ontspannen sfeer te genieten van sport en vrienden. Wij staan open voor nieuwe mensen en zullen je snel opnemen in onze sportieve gemeenschap. Nieuwe leden voelen zich snel thuis bij ons. Onze activiteitencommissie organiseert tenminste één keer per jaar een leuk feest, meestal met daaraan voorafgaand een sportief of bijzonder evenement.

Nieuwe leden, die nog geen competitie hebben gespeeld of een tijdje zijn gestopt, krijgen tijdens de najaars- dan wel de voorjaarscompetitie de tijd om zich in te spelen. Daarna wordt bekeken of je in een van de teams kan worden ingepast. Je kunt natuurlijk ook direct besluiten om competitie te spelen, maar dan zal in overleg met Technische commissies en de aanvoerder van het team worden bekeken wat de mogelijkheden zijn. Het seizoen duurt van eind augustus tot medio mei van het volgende kalenderjaar.
Sportcentrum Van Hogendorphal
Van Hogendorpstraat 921