Zaaldienst schema Voorjaarscompetitie 2019

Voor de nieuwe competitie nog even de regels voor de zaaldiensten!

Zaaldienst Schema

Schema

Spelende teams

Zaaldienst

29-1-2019

h1, d2

d1,d3,h2

26-2-2019

19-3-2019

2-4-2019

16-4-2019

h2,d3

Begin van de speelavond:

Het team, of één van de leden van dat team, dat een wedstrijd heeft om 19 uur en ingedeeld is voor de zaaldienst heeft de volgende taken:

1. Aanwezig zijn in de sporthal om 18.45 uur
  2. De Nevobokoffer ophalen bij de zaalbeheerder (Dienst voor de Sport), zodat teams zo snel mogelijk een DWF-formulier, clipboard en pen kunnen pakken.
  3. Helpen bij het openen van het materiaalhok en -brug en er voor zorgen dat het scheidingsnet wordt uitgehangen in het midden van de hal.

Einde van de speelavond:
Het team, of één van de leden van dat team, dat een wedstrijd heeft om 21 uur en ingedeeld is voor de zaaldienst heeft de volgende taken:

1.      Er op toe zien dat het thuisspelende team het veld afbreekt en dat er geen volleybal benodigdheden in de zaal achterblijven.

2.      De zaalbeheerder benaderen om de materiaalbrug te laten zakken.

3.      Zorgen voor het opruimen van het scheidingsnet.

4.      Controleren van de inventaris van de Nevobokoffer. Geef het door aan de wedstrijdsecretaris indien er iets ontbreekt (DWF-formulieren, clipboards, pennen, wedstrijdschema, scheidsrechterslijst)

5.      Lever de Novobokoffer in bij de zaalbeheerder.

Het is duidelijk dat de zaaldienst hierdoor niet meer zelf kan invallen als scheidsrechter. Maar op onze thuisspeelavonden zou dit niet fout moeten gaan, omdat iedereen ingedeeld is voor een scheidsrechtersbeurt. En de overige wedstrijden in onze hal zijn van andere verenigingen en zijn dus niet onze taak.

Mocht het team, dat de zaaldienst heeft voor het tweede deel van de avond, zelf als laatste spelen dan is het fijn dat andere teams al zo mogelijk beginnen met het opruimen van de hal.

We hopen dat iedereen zich bewust is van zijn taak en ook dat iedereen, niet alleen de zaaldienst, zich verantwoordelijk voelt voor het reilen en zeilen in de hal tijdens de wedstrijden. De thuisspeelavonden zullen van een leien dakje gaan J.

Nog even ter herinnering:

De aanvoerders zorgen ervoor dat de juiste code voor de scheidsrechter wordt ingevuld in het DWF. Alléén bij de Nevobo geregistreerde scheidsrechters mogen als scheidsrechter opgevoerd worden (de actuele lijst zit in de koffer).
De scheidsrechters moeten de uitslagen direct na afloop van de wedstrijd invullen in DWF (ook al is de wedstrijd afgebroken om een bepaalde reden).

Geen nieuwsberichten gevonden